2024-11-20
Įgyvendinant Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano 57 veiklą, gimnazijoje vyksta įvairios integruotos veiklos. Visą savaitę antrų klasių gimnazistai per fizikos ir muzikos pamokas gilino žinias apie garso ekologiją: kartu su mokytojais Rasa Gabšyte ir Svajūnu Klimu jie susipažino su garso tyrinėjimo istorija, aptarė triukšmo poveikį žmogaus sveikatai, plačiau sužinojo, kokių priemonių pasauliniu mastu buvo imtasi triukšmui mažinti. Mokiniai praktikos darbų metu matavo įvairių muzikos instrumentų garso intensyvumą, nustatinėjo triukšmingiausias ir tyliausias vietas gimnazijoje – paaiškėjo, kad tyliausia vieta – biblioteka, o triukšmingiausia būna pertraukų metu koridoriuose. Dirbdami grupėse gimnazistai nagrinėjo nustatyto garso ir higienos normų atitiktis, aptarė ir siūlė būdus, kaip mažinti triukšmo lygį, o atliktus darbus pristatė draugams.
2024-11-13
Įgyvendinant Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano 52 veiklą „Ilgalaikis projektas muzikinei saviraiškai skatinti“ Kelmės Jono Graičiūno gimnazijos Muzikos studijoje vyko kūrybinės dirbtuvės mokiniams iš Šaukėnų Vlado Pūtvio-Putvinskio, Tytuvėnų, Jono Graičiūno gimnazijų ir „Kražantės“ progimnazijos, kurias surengė kompozitorius, muzikos prodiuseris ir atlikėjas, muzikos edukologijos magistras Faustas Venckus. Jis vedė ir teorinį-praktinį užsiėmimą muzikos bei pradinių klasių mokytojams iš minėtų Kelmės rajono mokyklų, dalyvaujančių TŪM II programoje.
2024-10-17
Švietimo pažangos programoje „Tūkstantmečio mokyklos II“ dalyvaujančių keturių Kelmės rajono mokyklų – Jono Graičiūno, Tytuvėnų, Šaukėnų Vlado Pūtvio-Putvinskio gimnazijų bei „Kražantės“ progimnazijos vadovų ir mokytojų delegacija dalyvavo stažuotėje Norvegijoje, Trondheimo mieste. Vizito tikslas – susipažinti su šios šalies švietimo sistema ir perimti vertingas patirtis, kurios padėtų siekti švietimo kokybės rajono mokyklose. Stažuotė surengta įgyvendinant Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano 29-ą veiklą. Ją organizavo Jono Graičiūno gimnazija, koordinatorė – anglų kalbos mokytoja metodininkė Rasa Rimidytė-Liekienė.
Stažuotės metu lankytasi pradinio ugdymo Brundalen mokykloje ir pagrindinėje Lade mokykloje. Šios mokyklos Trondheime garsėja inovatyviais mokymo metodais, administracijos ir mokytojų lyderyste bei mokyklos bendruomenės narių įsitraukimu į mokyklos gyvenimą. Kelmės rajono pedagogai galėjo pamatyti, kaip Norvegijoje kuriama palanki aplinka mokiniams, itin daug dėmesio skiriant emocinei gerovei, socialinių įgūdžių lavinimui bei įtraukiajam ugdymui. Stažuotės dalyviams Brundalen ir Lade mokyklų vadovai surengė mokymus apie lyderystę, pristatė, kaip jų mokyklose veikia lyderių grupės, kurios atsakingos už įvairias ugdymo sritis: pažangos vertinimą, lankomumą, įtrauktį ir kt. Diskutuota apie mokyklos identiteto, komunikacijos bendruomenėje svarbą, lankytasi muzikos, dailės pamokose, robotikos užsiėmime.
Stažuotės tema „Vadovo-lyderio komunikacija komandoje“ buvo pasirinkta neatsitiktinai. Siekiant pagerinti švietimo kokybę ir užtikrinti sėkmingą mokyklų veiklą, labai svarbus efektyvus vadovavimas ir stipri komandinė komunikacija. Norvegijoje mokyklų vadovai yra lyderiai, kurie pirmiausia savo pavyzdžiu daro įtaką mokyklos darbuotojų elgesiui, jų veiklai, vadovai sudaro tinkamas ugdymo ir darbo sąlygas bei telkia mokyklos bendruomenę pokyčiams siekiant mokyklos tikslų, nukreiptų į kiekvieno besimokančio mokinio sėkmę. Stažuotės dalyviai turėjo galimybę gilintis į lyderystės modelius, kurie akcentuoja bendradarbiavimą ir pasitikėjimą.
Vienas iš pagrindinių stažuotės tikslų buvo perimti patirtį kuriant pozityvius mokyklos bendruomenės narių tarpusavio santykius ir palankų mokyklos mikroklimatą, užtikrinant saugią fizinę ir emocinę mokymo(si) aplinką kiekvienam. Norvegijos ugdymo įstaigose mokytojai itin daug dėmesio skiria ne tik akademinių žinių perteikimui, bet ir socialinei bei emocinei mokinių gerovei – tai leidžia mokiniams jaustis priimtiems, išklausytiems ir palaikomiems.
Kelmės rajono mokyklų vadovai, mokytojai iš šios stažuotės parsivežė vertingų idėjų, kaip skatinti bendruomeniškumą mokyklose bei gerinti vadovavimo procesus. Norvegijos mokyklų patirtis dar kartą patvirtino, kad ugdymo sėkmė priklauso ne tik nuo mokymo metodų, bet ir nuo to, kaip efektyviai bendradarbiauja visa mokyklos bendruomenė: vadovai, mokytojai, mokiniai ir tėvai, darbuotojai – taip gerėja mokymosi rezultatai, kuriama saugi, motyvuojanti mokytis ugdymo aplinka.
2024-10-08
Prasidėjo ilgalaikė mokymų programa „Matematikos uždavinių analizė ir sprendimas“, skirta matematikos mokytojams (Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano 39 veikla). Matematikos mokytojai mokysis kartu ir vieni iš kitų, įgis žinių, praktinių įgūdžių, kaip pagerinti matematikos pamokų efektyvumą. Ilgalaikės mokymų programos lektorės – matematikos mokytojos ekspertės Irena Šukienė, Daiva Riukienė, Vilija Šileikienė.
2024-10-02
Įgyvendinat Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano 50 veiklą „Integruotų muzikos, kalbų ciklo sukūrimas, išbandymas, įgyvendinimas“ muzikos ir lietuvių, anglų kalbos mokytojams vyko teorinė-praktinė paskaita „Kalbos muzikalizavimo principai“ kurią vedė kompozitorė, Vilniaus dizaino kolegijos, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytoja, Vilniaus senojo teatro vokalo pedagogė dr. Rita Mačiliūnaitė-Dočkuvienė.
2024-09-30
Gimnazijos matematikos, gamtos mokslų mokytojai tariasi dėl būsimų Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano veiklų: vyko pasitarimai dėl 57 veiklos (Ugdymo turinio pritaikymo veiklai / pamokoms STEAM laboratorijos / erdvėse įvertinimas ir erdvių panaudojimo ir integruotų veiklų įtraukimas į Mokyklų ugdymo planus 7-11 klasių mokiniams), matematikos mokytojai tarėsi ir dėl keturių užsiėmimų ciklo stotelių metodu „Matematikos labirintai” – tai pažangos plano 61 veikla.
2024-09-26
Įgyvendinant Tūkstantmečio mokyklų II programos Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano 26 veiklą, Kelmės J. Graičiūno gimnazijoje įrengta universalaus dizaino principus atitinkanti Integruotų pamokų klasė, kuri aprūpinta moderniomis technologijomis. Integruotų pamokų klasės įrangą ir jos panaudojimo galimybes kolegoms pristatė IT specialistas Mantvydas Burzdžius.
2024-06-25
Įgyvendinant TŪM programą, Kelmės Jono Graičiūno gimnazijos mokytojų komanda birželio 20-21 d. dalyvavo mokymuose „Komandinio darbo efektyvinimo didinimas, įgalinimas veikti kartu“. 15 įvairių dalykų mokytojų kartu su kolegomis iš Šaukėnų Vlado Pūtvio-Putvinskio, Tytuvėnų gimnazijų, „Kražantės“ progimnazijos gilino savo kompetencijas lyderystės srityje.
2024-05-29
Klaipėdos Vydūno gimnazijoje ir Klaipėdos universiteto Menų fakultete vyko TŪM mokymų „Kūrybinių muzikos metodų taikymas pamokose“ seminaras „Metodai, skatinantys mokinių motyvaciją muzikos klausymosi metu ir stiprinantys muzikinį improvizavimą“, kurio lektorė – Rūta Girdzijauskienė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorė, Lietuvos muzikos mokytojų asociacijos prezidentė. Mokymuose kartu su kitais Kelmės rajono mokyklų, įgyvendinančių TŪM programą, pedagogais dalyvavo ir penki J. Graičiūno gimnazijos mokytojai.
2024-05-28
Gegužės 28 dieną Utenos regioniniame STEAM atviros prieigos centre vyko švietimo pažangos programos (TŪM) STEAM koordinatorių susitikimas. Kelmės J. Graičiūno gimnazijai atstovavo mokytoja Rasa Rimidytė-Liekienė. STEAM ugdymo koordinatoriai iš visos Lietuvos, dirbantys „Tūkstantmečio I“ ir „Tūkstantmečio II“ projektuose, dalinosi sukaupta gerąja patirtimi įgyvendinant STEAM ugdymo veiklas, drauge ieškojo sprendimų kylantiems iššūkiams spręsti. Renginio dalyviai išbandė praktines veiklas STEAM centro robotikos-IT, fizikos-inžinerijos, biologijos-chemijos, astrofizikos-
2024-05-20
Vienas iš Kelmės J.Graičiūno gimnazijos pažangos plano tikslų – tobulinti mokyklos veiklą STEAM ugdymo srityje. 2024 m. sausio – gegužės mėnesiais gimnazijos antros klasės mokinių komanda „AMIR-2024“, padedama IT specialisto Mantvydo Burzdžiaus ir fizikos mokytojos metodininkės Rasos Gabšytės, vykdė ilgalaikį STEAM projektą – dalyvavo Europos kosmoso agentūros inicijuotame mokomųjų kosmoso palydovų kūrimo konkurse „CanSat“ (Lietuvos etape). Šis projektas, kurį Lietuvoje organizavo ir didžia dalimi finansavo Inovacijų agentūros „Space Hub LT“ grupė, Lietuvos etnokosmologijos muziejus ir VILNIUS TECH universitetas, suteikė jauniems žmonėms galimybę išbandyti savo jėgas sudėtingų technologijų srityje, geriau suvokti mokslų tarpdiscipliniškumą, skatino jaunimą gilintis į gamtosaugos problemas. Gamindami palydovą gimnazistai gilino fizikos, IT, matematikos žinias, pritaikė jas praktikoje: kūrė palydovo, galinčio išmatuoti oro užterštumą, bei antžeminės stoties programinę įrangą, gamino anteną, siuvo parašiutą. Buvo parengta detali projektinio darbo ataskaita, sukurta interneto svetainė.
Finalinėse konkurso varžybose, 2024 m. gegužės 14 d. vykusiose Molėtų aerodrome, vertinimo komisija, kurią sudarė inžinieriai, mokslininkai, inovacijų ir švietimo ekspertai, vertino dalyvių techninį pasirengimą, profesinę kompetenciją, misijos mokslinę vertę ir informacijos sklaidą. Balai komandoms buvo skirti už techninius pasiekimus: sukurto palydovo sudėtingumą, veikimo tikslumą, novatoriškus sprendimus. Komisijai buvo svarbi komandų užduočių mokslinė vertė ir mokinių moksliniai įgūdžiai – kaip gebėta numatyti misijos (projekto) tikslus, kaip jie įgyvendinti, kokia yra mokslinių ataskaitų kokybė, aktualumas, mokslinių principų, kuriais grindžiami tyrimai, supratimo lygis. Buvo įvertintas ir kiekvienos komandos narių bendradarbiavimas, veiklų koordinavimas bei informacijos apie projektą viešinimas. Vertinimo komisijos sprendimu Kelmės J. Graičiūno gimnazijos komanda „AMIR-2024“ užėmė II-ąją vietą – mūsų gimnazistus aplenkė tik KTU inžinerijos licėjaus mokiniai. Iš viso konkurse dalyvavo 26 komandos iš įvairių Lietuvos miestų.
2024-04-22
Kelmės J. Graičiūno gimnazijos mokytojai dalyvauja mokymuose pagal TŪM programą. Jau vyko pirmasis ilgalaikės programos „Kokybiška pamoka: įtraukti, įgalinti mokinius, turinčius elgesio, emocijų ir dėmesio sutrikimų“ I modulio seminaras, balandžio 25-ąją prasidės ilgalaikiai mokymai „Kūrybinių muzikos metodų taikymas pamokose“.
2024-03-20
Kovo 20 d. Kelmės rajono savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyrius Kelmės Jono Graičiūno gimnazijoje organizavo „Tūkstantmečio mokyklų“ pažangos plano pristatymą – tai renginys iš ciklo „TŪM – Jūsų savivaldybėje“. Visos antrajame TŪM sraute dalyvaujančios savivaldybės šių renginių metu pristato savo pažangos planus bendruomenėms, žiniasklaidai.
Renginyje dalyvavo Kelmės rajono savivaldybės meras Ildefonsas Petkevičius, savivaldybės tarybos Švietimo, kultūros ir teisėtvarkos komiteto nariai, rajono mokyklų vadovai, savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus specialistai, TŪM projekte dalyvaujančių mokyklų bendruomenių atstovai.
TŪM programą susirinkusiems pristatė Europos socialinio fondo agentūros atstovės – komunikacijos ekspertė Eglė Kirliauskaitė, mokyklų tobulinimo srities „Lyderystė veikiant“ ekspertė Rita Patalavičienė ir srities „STEM ugdymas“ ekspertė Jurga Ilčiukė. Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr.12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programoje, kurios tikslas – mažinti mokinių pasiekimų atotrūkius ir sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(-si) sąlygas kiekvienoje savivaldybėje, dalyvauja 58 savivaldybės, 270 mokyklų. Kelmės rajone TŪM programoje dalyvauja Jono Graičiūno gimnazija, Tytuvėnų gimnazija, Šaukėnų Vlado Pūtvio-Putvinskio gimnazija, „Kražantės“ progimnazija – šių mokyklų vadovai Rimas Bielskis, Irma Stankuvienė, Rima Andrulienė, Laima Simėnienė rengė Kelmės rajono savivaldybės pažangos planą. Renginio metu šio plano rengimo darbo grupės atstovės R. Andrulienė ir I. Stankuvienė pristatė „Tūkstantmečio mokyklų“ Kelmės rajone veiklas ir numatytus darbus visose mokyklų veiklos tobulinimo – lyderystės veikiant, įtraukiojo, kultūrinio, STEAM ugdymo – srityse.