Mūsų gimnazija dažnai sulaukia svečių, kurie suteikia daug informacijos, dalijasi savo patirtimi. Balandžio 12 d. vyko susitikimas su buvusiu mūsų gimnazijos mokiniu, dabar KTU statybos ir architektūros fakultete dirbančiu komunikacijos ir rinkodaros koordinatoriumi Viktoru Jasaičiu. Tai buvo ypatingas susitikimas – atvira literatūros pamoka, nes mūsų svečias yra kūrėjas, 2022 m. sėkmingai debiutavęs kaip rašytojas, išleidęs jaunimui skirtą romaną intriguojančiu pavadinimu ,,Priklausomas. Be galimybės mesti“. Jis atrinktas tarp geriausių trijų paauglių kategorijoje metų knygos rinkimuose, o 2023 m. pelnė R. Biržinytės premiją.
Pamoka buvo skirta pristatyti autorių ir jo knygą. Romanas yra tarsi labai nuoširdus vienuoliktoko Manto, netikėtai susirgusio I tipo cukriniu diabetu, pokalbis (galima vadinti išpažintimi) su skaitytoju. Manto išgyvenimus, skaudžias ir jautrias situacijas padėjo atskleisti įtaigus mūsų gimnazistų Monikos Baltrušaitytės, Ievos Baltušytės, Ramintos Steponkutės, Adrijaus Ždanko, Vitalijos Leskauskaitės ir Gabijos Povilaitytės epizodų skaitymas. Gimnazistus sudomino jų vienmečio, labai paprasto jaunuolio, svajonės ir jų griūtis, troškimas būti stipriam, sportuoti ir negalia, suvokimas, kad jo liga – skausmas ir sunki materialinė našta visai šeimai, noras būti nuoširdžiam su draugais ir baimė būti įskaudintam, pirmos meilės išgyvenimai ir jos praradimas, juoda neviltis… Mokiniai, dalyvavę pamokoje, įsitraukė į pokalbį, bandė spėlioti, o koks romano tęsinys, jo pabaiga. O pabaiga optimistinė – Mantas, išgyvenęs mylimos Monikos (taip pat sirgusios diabetu) mirtį, tęsia jos pradėtą darbą: skleisti visą įmanomą informaciją apie šią ligą ir padėti visiems, ne tik sergantiems. Jis tampa aktyviu influenceriu, drąsiu, aktyviu žmogumi. Patys literatūros pamokos dalyviai priėjo prie išvados, kad sunkūs išbandymai stiprina asmenybę, o gyvenimą daro prasmingesnį ir laimingesnį.
Be abejo, antroji pamokos dalis buvo skirta žiūrovų klausimams. Autorius nuoširdžiai papasakojo apie knygos rašymą, savo ir knygos veikėjo paauglystę, skaitymo pomėgius, ateities planus bei atsakė į visus kilusius klausimus. O pabaigoje paragino ne tik skaityti (Viktoras sakė, kad per mėnesį perskaito apie 20 grožinių ir mokslinio turinio knygų), bet ir atsakingai mokytis lietuvių kalbos. Tai yra ne tik patriotinė pareiga, bet ir didelė materialinė nauda, nes mokančių gražiai, taisyklingai kalbėti ir rašyti lietuviškai, labai trūksta. Dalyvavę pamokoje gimnazistai sakė, kad buvo įdomu artimai susipažinti su jaunu rašytoju, jo kūryba, taip pat privertė susimąstyti ir apie savo gyvenimą, tikrąsias vertybes.
Valerija Puišienė,
lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė