Kovo 23 d. gimnazistai dalyvavo virtualiuose mokymuose apie ugdymąsi karjerai – juos surengė ISM studentų priėmimo vadovės Aistė Rimkutė ir Silvija Butkutė. Pastaroji I-II klasių mokinius mokė laiko planavimo.
Ar kartais atrodo, jog 24 valandų per parą neužtenka visiems darbams atlikti? Ar dažnai patiri „deadline“ stresą? O gal norėtum per trumpesnį laiko tarpą padaryti daugiau? Kokie efektyviausi laiko planavimo metodai? Ar galime laiką valdyti? Kas yra laiko vagys ir kaip su jais kovoti? Nuo ko prasideda laiko planavimas? Kokie yra metodai, padedantys planuoti laiką? Ar žinojai, kad 8 min. planavimo sutaupo 1 valandą laiko? – tai klausimai, kuriuos mokymų metu analizavo gimnazistai.
Po 12 klausimų mokymų metu atlikto testo „Ar aš moku planuoti laiką?“ mokiniai išsiaiškino savo gebėjimus planuoti laiką. Mokinius nustebino faktas, kad po sms žinutės perskaitymo ar socialinio tinklo paskyros peržvelgimo reikia 23 min. pertraukos, kad vėl pavyktų susikaupti ir efektyviai tęsti darbą. Vienas iš metodų plnauoti laiką – dienos plano sudarymas. Labai svarbi savikontrolė – nusistatyti 25 min. efektyvaus darbo ir 5 min. pertrauką ir griežtai jos laikytis. Lektorė teigė, kad „vyturiai“, kurie linkę anksi keltis, yra darbingesni pirmoje dienos pusėje, tad jų svarbiausi darbai turi būti atliekami iki pusiaudienio, „pelėdžiukams” – atvirkščiai. Mokėjimas planuoti laiką mažina nuovargį, stresą, sutaupo per dieną 1 valandą, kurią galime išnaudoti savo hobiams.
Aistė Rimkutė III-IV klasių mokiniams vedė mokymus „Kaip pristatyti save? CV ir motyvacinio laiško rašymas“. Gyvenimo aprašymas – tai asmens vizitinė kortelė. Kokia ji turi būti? Kokius pasiekimus, žinias ir patirtį reikėtų akcentuoti, kad išsiskirtumėte iš kitų kandidatų? Kokie pagrindiniai motyvacinio laiško rašymo akcentai? Kaip kūrybiškai atskleisti savo stipriąsias puses, lūkesčius ir motyvaciją? Atsakymus į šiuos klausimus ir pateikė lektorė. Mokinius nustebino žinia, kad darbdaviui užtenka 5-7 sekundžių perskaityti CV ir nuspręsti, ar darbuotojas tinkamas, todėl CV turi būti informatyvus, konkretus, nenuobodus ir išskirtinis. Per 90 sekundžių darbdavys jau gali nuspręsti, ar siūlys darbo vietą po pirmojo pokalbio, tad yra labai svarbus pirmasis įspūdis: apranga, punktualumas, kalbos maniera, bendravimo kultūra. Tyrimai rodo, kad 93 proc. darbdavių tikrina pretendentų į laisvą darbo vietą socialinių tinklų paskyras, 76 proc. darbdavių nekviečia pretendento į laisvą darbo vietą dėl neprofesionalaus elektroninio pašto adreso. Mokiniai buvo kviečiami atlikti namų darbus – „išsivalyti“ savo socialinių tinklų paskyras, viešinti ir skelbti juose tik etiškas žinutes ir susikurti profesionalius asmeninius elektroninius paštus.
Dėkojame ISM studentų priėmimo vadovėms Aistei ir Silvijai už galimybę mūsų gimnazijos I-IV klasių mokiniams dalyvauti nemokamuose mokymuose, už idėjų palaikymą ir bendradarbiavimą ugdant gimnazistų karjeros gebėjimus.
Loreta Šuklienė,
Informacijos centro vadovė