Įpusėjus spalio mėnesiui, mes, Erasmus+ projekto „Moksliukai – mokymas ir mokymasis 2.0 pasaulyje“ dalyviai nuo lietaus pasprukome į saulėtąją Italiją, Bazilikatos regioną. Nuo pačių pirmų išsilaipinimo iš lėktuvo minučių iki paskutinės dienos mus supo ne tik šiltas klimatas, kvapą gniaužiantys vaizdai, bet ir nepakartojami, nuoširdūs ir svetingi žmonės!
Mus, gimnazistus, Rimgaudą Norvaišą, Laurą Kiviliutę, Gintarę Kančiauskytę, Moniką Norkutę, Kamilę Jurgilaitę ir Kristiną Zdanavičiūtę, šio mobilumo projekto, skirto informacinių komunikacinių technologijų pritaikymui dėstant ir mokantis matematikos bei dramos, metu lydėjo matematikos ir lietuvių kalbos mokytojos Romutė Kurmienė ir Vaida Karabienė bei projekto koordinatorė anglų kalbos mokytoja Ineta Leščiauskienė.
Materos provincijos miestelio Montalbano Jonico mokykloje buvo pristatyti visų projekte dalyvavusių šalių (Lietuvos, Italijos, Čekijos, Prancūzijos) namų darbai. Visiems dalyviams skirta užduotis buvo sukurti vaizdo medžiagą apie praktinį matematikos žinių panaudojimą gyvenime. Mūsų gimnazistai aiškinosi nuokalnės /įkalnės kelio ženklų reikšmes: kiek nusileidi arba pakyli vadovaudamasis tokiais kelio ženklais. Taip pat reikėjo aptarti įgytą grupinio darbo patirtį, jos privalumus ir trūkumus. Po namų darbų pristatymo vykome į šalia esančius Calanchi kalnus.
Matematikos užsiėmimuose, kuriuose susibūrę į tarptautines grupes dalyvavome vėliau, gavome praktines užduotis-galvosūkius, kuriuos turėjome išspręsti rasdami net kelis sprendimo būdus, sukurti apie tai vaizdo medžiagą. Taip pritaikėme turėtas ir naujai įgytas matematikos žinias, tobulinome grupinio darbo ir komunikacijos įgūdžius.
Mūsų laukė ir įspūdingos ekskursijos. Labiausiai laukta ir įsimintiniausia – į istorinį senovės Italijos miestą Pompėją, kurį kadaise pražudė išsiveržęs Vezuvijaus ugnikalnis. Kelias valandas trukusi kelionė autobusu, dainuojant itališkas dainas ir bendraujant tarpusavyje, praskriejo žaibiškai! Kitą dieną siauromis, akmenimis grįstomis Valsinni miestelio gatvelėmis patraukėme į Isabellos Morros pilį, kurioje klausėmės Renesanso laikų poezijos ir istorinių pasakojimų. Apsilankėme ir nuo paleolito laikų apgyvendintame, ant kanjono briaunos įsikūrusiame Materos mieste, kuris pasižymi tuo, kad yra iškaltas akmenyse.
Namo neišvykome neparagavę šviežių, ką tik nuo medžių nuskintų mandarinų, gardžios itališkos picos, jūros gėrybių! O projekto metu įgytą patirtį, žinias bei įspūdžius žodžiais aprašyti sunku. Mums buvo suteikta išskirtinė galimybė susipažinti su šalies kultūros ypatumais, pasinerti į kasdieninio gyvenimo sūkurį, pasisemti žinių, susijusių su projekto tema, patobulinti anglų kalbos įgūdžius ir pramokti šnekamosios italų kalbos. Svarbiausia – susiradome naujų, gerų draugų!
Kamilė Jurgilaitė