Gimnazijoje įsibėgėja naujas Erasmus+ projektas

Šiais moklso metais J.Graičiūno gimnazijoje pradėtas įgyvendinti Europos Sąjungos remiamas Erasmus+ programos projektas “Mokykloje kylančių konfliktų sprendimas ir valdymas”. Pagrindinė projekto idėja – padėti projekte dalyvaujančių mokyklų bendruomenėms atpažinti konfliktų priežastis bei pasiūlyti inovatyvias priemones jiems spręsti. Projektas apima socialinėje, darbo bei virtualioje erdvėje kylančias problemas. Jį įgyvendiname kartu su dar keturių šalių partneriais: Italijos, Ispanijos, Turkijos ir Portugalijos mokyklomis.

Gimnazijos delegacija trečiąją vasario savaitę praleido Portugalijoje, Algarvės regione, Olhão mieste. Susitikimo tikslas buvo susipažinti su šiuo metu labai aktualia imigracijos tema: jos keliamomis problemomis bei pasidalinti patirtimi, kaip jas spręsti. Prieš išvykdami tarptautinio projekto dalyviai išanalizavo savo mokyklų ir rajonų situaciją tuo klausimu. Tai mums buvo tikrai sunki užduotis, nes mes savo gimnazijoje neturime imigrantų, todėl atlikome teorinę apklausą: išsiaiškinome, ar gimnazistai norėtų sėdėti viename suole su iš kitos šalies ir kultūros atvykusiu mokiniu, ar jiems būtų priimtinas kitoks požiūris, tradicijos, įpročiai. Atsakymai buvo patys įvairiausi: teigiamai imigrantų atžvilgiu nusiteikę įvardijo to priežastimi norą pažinti kitas kultūras bei tai, kad visi žmonės lygūs; neigiamai nusistatę – terorizmo baimę, kalbos barjerą bei netoleranciją. Gimnazistų manymu žmonėms atvykusiems į svetimą šalį sunku išmokti naują kalbą, suprasti gyvenimo būdą ir tradicijas, priprasti prie klimato ir maisto, neturėti darbo ir pinigų. Taigi, visos delegacijos savo namų darbus pristatė užsiėmimų mokykloje metu, o mes turėjome puikią galimybę pamatyti puikius pavyzdžius, kaip mūsų šalių partnerių ugdymo įstaigose bei šalyse yra rūpinamasi imigrantais, kokios vyriausybinės ir nevyriausybinės organizacijos jiems teikia pagalbą, kokios problemos kyla ir kaip jas galima spręsti.

Ryškiausiai ir realiausiai imigraciją mūsų gimnazistai patyrė tiesiogiai dalyvaudami ugdymo procese: jie po vieną ėjo į pamokas, kurios, žinoma, vyko portugalų kalba, jie nepažinojo nei vieno klasės draugo, mokytojus matė pirmą kartą gyvenime. Tos emocijos, kurias patyrė – neįkainojama patirtis, kuria dalijasi grįžę namo į Lietuvą šeimose, draugų bei kitų projekto dalyvių tarpe. Tikrai žinau, kad tarp jų neliko nei vieno priešiškai nusiteikusio imigrantų atžvilgiu. Be šios patirties dar turėjome galimybę susitikti su Olhao mokykloje besimokančiais imigrantais: vaikinas su tėvais prieš septynerius metus emigravęs iš Ukrainos pasakojo nesusidūręs su jokiais sunkumais, lengvai radęs draugų, per metus išmokęs naują kalbą; mergina su šeima atsikėlusi iš Indijos taip pat lengvai pritapo naujoje vietoje, jai padėjo tai, kad vyresnioji sesuo jau buvo anksčiau pradėjusi mokytis toje mokykloje. Kalbant apie imigraciją į Portugaliją, galima paminėti, kad tai populiari šalis Anglijos ir Vokietijos pensininkų tarpe: visus metus puikus oras, nuostabus maistas, o kainos stipriai žemesnės negu Lietuvoje.

Per labai greitai prabėgusią savaitę mes dar spėjome padirbėti pagrindiniame Algarvės regiono Maisto banko paskirstymo punkte, aplankyti Faro miestą, pasigrožėti nuostabia Portugalijos gamta bei įsigyti daug naujų draugų. Mūsų gimnazija džiaugiasi Švietimo mainų paramos fondo dėka galėdama sudaryti sąlygas savo mokiniams įgyti neįkainojamos darbo tarptautinėje komandoje patirties. Esame įsitikinę, kad tai prisidės prie geresnės mūsų visų ateities Europoje kūrimo. Kitas projekto etapas vyks Italijoje gegužės mėnesį, jo metu nagrinėsime darbe kylančių konfliktų priežastis bei mokysimės tuos konfliktus spręsti.

Projekto koordinatorė Snieguolė Zavadskienė

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *